Home
Courses
Help, een crisis!

Help, een crisis!

Een crisis kan bedrijven en organisaties maken of breken. Zorgvuldig en efficiënt handelen kan de (reputatie)schade tot een minimum beperken.

Hoe zorg je ervoor dat je tijdig en adequaat communiceert? Voor de goede afloop van een crisis, is het essentieel dat je zelf de regie houdt over de interne- en externe communicatie met pers en media. Maar hoe doe je dat en voor welke strategie kies je in welke crisissituatie? Aan welke voorwaarden moet een crisis communicatieteam voldoen? Welke boodschappen vertel je wel en welke niet, via welke media en voor welke toon kies je?

Deze training geeft je inzicht in de verschillende soorten crisis en welke factoren van belang zijn voor het bepalen van de mediastrategie. Je krijgt  inzicht in de samenstelling van een crisis communicatieteam, weet hoe een crisis communicatieplan wordt opgebouwd en welke middelen je kunt inzetten. In de communicatie met de pers en media kies je bewust voor een toon en de boodschap die je naar buiten wilt brengen.

Een praktische en intensieve training waarbij je het geleerde direct leert toepassen op voorbeelden uit de praktijk. Deelnemers kunnen zelf situaties inbrengen die zij als lastig ervaren. Je gaat rollenspelen doen en oefent voor het oog van de camera.

 

Programma van de training

•Crisis en voorbereiding

•Samenstelling van crisis communicatieteam

•Inhoud van crisis communicatieplan

•Sleutelboodschappen bepalen

•Bepalen van de mediastrategie

•Invloed van social media op crisis

•Interviews oefenen

 

 

Duur training: 2 dagen

Kosten training: €940 excl. btw

Meld u aan voor de cursus